Ten łatwy codzienny nawyk zmienił moje zaufanie i może również zmienić Twoje

Jestem pierwszym, który kibicuje koleżance, gdy trenuje do maratonu lub gratuluje jej założenia własnej firmy. Ale jeśli chodzi o świętowanie siebie, nie przychodzi to łatwo ani naturalnie (prawie nie istnieje, TBH). Często gram w grę” Będę szczęśliwy, gdy… “(znasz tę, gdy myślisz, że nie zasługujesz na poklepanie się po plecach, dopóki nie wylądujesz w wymarzonej pracy, nie osiągniesz swojej wagi, nie zaoszczędzisz wystarczająco dużo na zaliczkę lub nie znajdziesz ” tej?”). Brzmi znajomo?

Jak więc zmienić nasze nastawienie i nauczyć się świętować siebie tak, jak jesteśmy dzisiaj? Wpis: Mel Robbins. Z imponującym CV-mówca motywacyjny, autor bestsellerów, były gospodarz telewizyjny i prawnik obrony kryminalnej, matka i żona—Robbins wie co nieco o rozdawaniu mądrości. Według Robbins, wystarczy prosty nawyk i łatwa poranna rutyna, aby zmienić nastrój i perspektywę, którą nazywa ” nawykiem wysokiej piątki.”Postanowiłem więc przeczytać bestsellerową książkę i spróbować. To zmieniło moje życie.

 

 

Nawyk:

Codzienny zwyczaj przypadkowy przyszedł do Robbins, gdy przed laty wpatrywała się w swoje odbicie w lustrze w łazience, czując się przytłoczona i pokonana po utonięciu w długach i będąc w skalistym małżeństwie. Aby się rozweselić, przybiła odbiciu piątkę w lustrze i postanowiła zrobić to ponownie następnego dnia-i następnego dnia. Trzeciego dnia Robbins zaczęła patrzeć z niecierpliwością na swoje odbicie, akceptować siebie taką, jaka była w tym momencie i czuć się gotowa do podjęcia dnia z poczuciem entuzjazmu. 

Możesz myśleć, że brzmi to głupio(zdecydowanie tak), ale rozpakujmy naukę za tym. W książce Robbins odwołuje się do zbioru badań zwanych Neurobikami, prowadzonych przez dr Lawrence ‘ a Katza, neurobiologa i badacza na Duke University. “W ćwiczeniu neurobiologicznym łączysz rutynowe czynności, takie jak patrzenie na siebie w lustrze każdego ranka, i łączysz je z dwoma rzeczami: czymś nieoczekiwanym, które obejmuje twoje zmysły i emocją, którą chciałbyś poczuć, jak świętowanie lub bycie widzianym”, wyjaśniła. Innymi słowy, kiedy przybijasz sobie piątkę w lustrze (czyn, którego normalnie nie robisz), umysł łączy go z pozytywnymi skojarzeniami, takimi jak “świetna robota”, “masz to” i “jestem z Ciebie dumny” z powodu interakcji, które miałeś z akcją i innymi ludźmi od dziecka.

Robbins twierdzi, że dodanie nawyku “High 5” do porannej rutyny nie tylko zmieni twoją relację z samym sobą, ale także pielęgnuje pewność siebie, motywację i szczęście (czy jesteś już sprzedany?). Czytaj dalej, co Robbins nazywa “High 5 Morning”, czyli sześć kroków, które mogą ustawić cię na dzień, stawiając się na pierwszym miejscu. moje doświadczenie włącza je do mojej codziennej rutyny. 

 

 

6 kroków “High 5 Morning”

 

1. Wstań, gdy zadzwoni alarm

Zgadza się: nie wolno drzemać. Robbins powiedziała, że kiedy naciśniesz przycisk drzemki, wyrządza to więcej szkód niż tylko opóźnia nieuniknione. “Jeśli zawsze naciskasz przycisk drzemki, Twoje działania mówią, że nie robisz tego, co mówisz, że zamierzasz zrobić”, wyjaśniła. “I to wpływa na sposób, w jaki system aktywacji siateczkowej (RAS) filtruje informacje, które są przechowywane i filtrowane z mózgu. Składasz obietnicę, gdy ustawiasz alarm clock w nocy, a wstawanie o ustalonej godzinie oznacza dotrzymanie obietnicy.”Pewność siebie to po prostu poczucie własnej skuteczności, co oznacza wiarę w to, że dotrzymasz obietnic i wykonasz je, gdy powiesz, że coś zrobisz (jak pobudka o 6:30 zamiast 6:35 lub 6:40). 

Choć trudno było uniknąć retoryki” jeszcze tylko pięć minut ” w mojej głowie i wstać z łóżka zamiast przewijać telefon, czułem się o wiele bardziej swobodnie i produktywnie już po pierwszym dniu. To było tak, jakbym miał więcej czasu w ciągu dnia na robienie rzeczy, w przeciwnym razie nie byłbym w stanie zmieścić się, jak picie mojej gorącej wody cytrynowej na moim pokładzie w słońcu i odkurzenie wałka z pianki dla bardzo potrzebnego rozciągania. Pięciominutowa drzemka lub 10-minutowy przewijanie Instagram w łóżku może nie wydawać się dużo, ale to się sumuje. Poza tym czułam się o wiele bardziej zdolna, kiedy wstałam z łóżka, kiedy zamierzałam. 

 

2. Spróbuj afirmacji miłości własnej

Aby zmniejszyć codzienny stres i zwiększyć ogólną miłość do siebie, Robbins zasugerowała umieszczenie rąk nad sercem i powtarzanie ” jestem OK, jestem bezpieczny, jestem kochany.”Wyjaśniła, że recytując tę afirmację, skupiasz się, rozluźniasz ciało i zwiększasz pewność siebie. Fizyczne działanie polegające na nałożeniu rąk na serce może brzmieć tandetnie, ale polskie badania wykazały, że gest polegający na nałożeniu rąk na serce może pomóc w promowaniu lepszych osądów i zachowań. 

Ilekroć czuję, że lęk zaczyna się skradać, Zatrzymuję to, co robię, kładę ręce na sercu i powtarzam afirmację w kółko, aż niepokój zacznie się rozpraszać. Po zrobieniu tego przez kilka dni, percepcja każdej obecnej sytuacji zmieniała się i widziałem rzeczy wyraźniej. Przypomniało mi to, że moje lęki nie opierają się na rzeczywistości, jestem bezpieczna i zasługuję na miłość. Nie trzeba dodawać, że ten nawyk zdecydowanie wchodzi do mojego arsenału narzędzi do budowania pewności siebie. 

 

3. Pościel swoje łóżko

Tak, praca, której bałeś się jako dziecko, miała więcej korzyści niż unikanie kłótni z mamą. “Kładzenie łóżka każdego ranka to kolejny sposób na wzmocnienie mięśni dyscypliny i zaangażowania w siebie” – powiedziała Robbins. To, co może wydawać się banalnym zadaniem, ma wiele zalet: niektóre badania pokazują, że poprawia nastrój i zwiększa wydajność. Kiedy wchodzę do sypialni z rozczochranymi prześcieradłami i poduszkami, mój nastrój całkowicie się zmienia. Nazwij mnie schludnym dziwakiem, ale łóżko robi różnicę (nauka tak mówi!). To był jeden nawyk, który miałem już w mojej sterówce (Przybij piątkę, Katherine!), ale po wypróbowaniu 5 nawyków, zamierzam pościelić łóżko, gdy podróżuję. “Kluczem do stawiania siebie na pierwszym miejscu jest ćwiczenie tego, co powiedziałeś, że zrobisz, bez względu na to, gdzie jesteś, jak się czujesz, lub jakie wymówki możesz mieć”, powiedział Robbins.

 

4. Przybij piątkę twoim odbiciem

Każdego dnia ważne jest, aby “powitać swojego największego sojusznika i najlepszego przyjaciela—Ciebie”, radziła Robbins. Przybicie piątki to dla Robbins najważniejsza rutyna, ale ten nawyk był dla mnie najtrudniejszy do przyjęcia. Byłam tak przyzwyczajona do patrzenia na siebie w lustrze i oglądania tylko wad (a to było takie … niewygodne?). Ale jak tylko zacząłem przyzwyczajać się do przybicia piątki w moim odbiciu, nie mogłem przestać się uśmiechać i myśleć: “mam to. To będzie wspaniały dzień.”Wprowadzenie nawyku w życie było jak dawanie sobie motywacji każdego ranka, a kiedy Spojrzałam na swoje odbicie w lusterku siłowni lub sprawdziłam makijaż w samochodzie później w ciągu dnia, surowy krytyk był we mnie o wiele ciszej. Jeśli masz trudności z zaadoptowaniem tego nawyku, umieść kartkę na lustrze, aby przypomnieć sobie, aby przejść przez przybicie piątki (uratowało mi to kilka poranków!). 

 

5. Załóż ubranie treningowe

Wszyscy wiemy, że pocenie się jest korzystne fizycznie i psychicznie, ale trudno jest przez to przejść. Robbins rozkłada Ubrania treningowe poprzedniej nocy, co zmusza ją do założenia ich następnego ranka, zanim opuści sypialnię (nazywa to “produktywnym poczuciem winy”). Ta obietnica nie jest niczym nowym ani rewolucyjnym, ale pomogła mi świętować każde zwycięstwo, nawet mały akt ubierania się w sprzęt treningowy (niezależnie od tego, czy tego dnia ćwiczyłem, czy nie).

Ostatnio zmagałam się z motywacją do chodzenia na siłownię, więc szczególnie cieszyłam się na wypróbowanie tej rutyny. Każdej nocy wybrałem mój trening OOTD i położyłem go na komodzie przed pójściem spać. Trudno było zapamiętać pierwszy dzień, ale nie było niczego, czego nie mógłby naprawić ładny zestaw dopasowujący (nic nie jest bardziej motywujące niż moda!). Do piątego dnia, stało się drugą naturą, aby uzyskać trochę ruchu, czy to 20-minutowy spacer, zajęcia Pilates, lub podnoszenie sesh, ponieważ miałem już strój na sobie. Spróbuj umieścić na ubrania treningowe pierwszą rzeczą, kiedy przygotować się rano lub spakować torbę siłowni z ubrania gotowe do pracy, jeśli chcesz założyć strój do pracy. 

 

6. Dziennik

Robbins zachęca do “śnienia rano”, aby przenieść swoje sny z podświadomości do świadomości i umieścić je w przedniej części umysłu, gdzie mogą” działać jak światło wyszukiwania”, aby pomóc ci zamanifestować swoje najszczęśliwsze życie, ale także zdobyć świadomość tego, czego potrzebujesz. Weź swój dziennik i zapisz dokładnie to, co czujesz, co pozwoli Ci być obecnym i przetwarzać emocje (zarówno dobre, jak i złe). Następnie zanotuj pięć rzeczy, które chcesz (może to być wszystko, od znalezienia miłości do zwiedzania Europy). Zapisując swoje marzenia, potwierdzasz je. “Krytyczną częścią życia na wysokim poziomie 5 jest dawanie sobie pozwolenia—pozwolenie na wielkie marzenia i pragnienie tego, co wydaje się niemożliwe” – wyjaśniła.

Odkąd pamiętam, uwielbiałam listy i uważałam, że wkładanie długopisu do papieru jest oczyszczające, więc” śnienie o poranku ” było dla mnie najłatwiejsze do adaptacji. Kiedy dodałem ten ostatni krok do mojej porannej rutyny, zauważyłem, że jestem bardziej uziemiony i miałem większą jasność. Notowanie moich myśli i uczuć oznaczało, że nie dokuczali mi i nie kontrolowali mnie przez cały dzień. Zamiast ugrzęznąć przez negatywne myśli, stworzyłem przestrzeń dla bardziej pozytywnych przekonań, a widząc moje pragnienia wypisane uczyniły je bardziej realnymi i bardziej osiągalnymi. Widzę Cię, Katherine. 

 

 

Myśli końcowe

Pod koniec mojego tygodnia próbującego High 5 rano, dałbym metody Robbinsa 10/10 dla zwiększenia pewności siebie i poczucia większej więzi ze sobą. Wielokrotne kroki nie wydawały się zniechęcające, nudne lub głupie, gdy zdałem sobie sprawę, że inwestuję w siebie i moją pewność siebie. Wszystko sprowadza się do relacji, którą mam ze sobą i bycia moją największą cheerleaderką. PSA: nie powinniśmy czekać na promocję, dopasowanie ulubionej pary dżinsów z liceum lub w końcu odwzajemnienie od długoletniego zauroczenia, aby poczuć się pewniej. Zasługujemy na szczęście teraz. Wisienka na torcie? Narzędzia “High 5 Habit” są bezpłatne i łatwe, co oznacza, że każdy, w dowolnym miejscu, w każdym wieku może z nich skorzystać (założę się, że nauczyłem mojego 2-letniego siostrzeńca przybijać piątkę w lustrze). Więc śmiało i daj swoją silną, pewną siebie, szczęśliwą siebie Przybij piątkę, aby osiągnąć pewność siebie, na którą zasługujesz.

 

 

17 Jednominutowych Nawyków, Które Odmienią Twoje Życie

 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts