Wspieranie Queerowej młodzieży, gdy życie wraca do przestrzeni osobistych: “musiałem ukryć swój wyraz w domu”

Darid Bal, wszystkie zaimki. (Majan Toledano)

Osoby LGBTQ są o 50 procent bardziej narażone na cybernękanie niż ich heteroseksualni rówieśnicy. Jako strategia prewencyjna, Centrum Badawcze cybernękania sugeruje ścisłą politykę antydyskryminacyjną, reprezentację queer i utworzenie sojuszu Gay-Straight-Alliance (GSA) na kampusie. Wiele z tych opcji zniknęło podczas pandemii. 

Dla wielu młodych queer, GSA i podobne grupy w szkole były jedynymi sposobami, w jaki mogli połączyć się z innymi queerowcami i uzyskać wsparcie.

Darid Prom, aktywista na rzecz praw queer, koncentrujący się na wspieraniu queerowych uczniów szkół średnich, miał to samo doświadczenie:

“GSA stała się dla mnie bezpieczną przestrzenią do mówienia i wyrażania mojej tożsamości wśród ludzi, którzy ją rozumieją i potrafią się z nią odnosić. Podczas pandemii przestrzeń GSA zniknęła i doprowadziła do izolacji społecznej głównie dlatego, że nie jestem poza rodzicami. Nie mogłam mówić o swojej tożsamości i musiałam ukrywać swój wyraz w domu.”

Nauczyciele czuli się przytłoczeni samą pandemią i często “zrezygnowali z kultywowania tych bezpiecznych przestrzeni” w Ustawieniach online, wyjaśnił Prom.  

Prom w końcu był w stanie znaleźć bezpieczne przestrzenie online, które wspierały ich podczas pandemii. Ale teraz, gdy szkoły wracają do klas osobistych, nauczyciele i uczniowie stają przed wyzwaniem odbudowy bezpiecznych przestrzeni osobistych, które zostały utracone w ciągu ostatnich 19 miesięcy.

“Teraz, gdy przechodzimy z powrotem do nauki osobistej, trudno jest znaleźć zaufanie w pedagogach, aby wrócić do tych przestrzeni” -powiedział Prom. 

Dlatego właśnie młoda aktywistka współpracuje obecnie ze stanem Pensylwania i kilkoma nauczycielami nad opracowaniem programu nauczania dotyczącego płci i seksualności—który ma zapewnić nauczycielom prowadzącym GSA i podobne przestrzenie dla queer youth możliwość nauczenia się, jak prawidłowo poruszać się po tych przestrzeniach i jak wspierać swoich uczniów w sposób, który faktycznie przyniesie im korzyści. 

Brak bezpiecznych przestrzeni nie był jedynym problemem, z którym borykali się młodzi queer w czasie pandemii. Cyn Gomez, działaczka na rzecz zdrowia psychicznego, kontroli broni i praw osób LGBTQ, powiedziała, że w związku z przeniesieniem szkół do przestrzeni online, wielu uczniów LGBTQ nie wie już, jak zgłaszać zastraszanie: nie istnieją żadne struktury, które poradziłyby sobie ze wzrostem cyberprzemocy i przeciwdziałały jej. 

Cyn Gomez, oni / on. (Dzięki uprzejmości)

Problem znęcania się jest problemem, który organizacja praw queer GLAAD miała na celu podniesienie świadomości na temat dnia Ducha, październik. 21. Tego dnia GLAAD zachęcał zwolenników do noszenia Purpury, aby symbolizować wsparcie dla społeczności LGBTQ. Ale dzień ducha to znacznie więcej niż tylko noszenie Purpury, powiedział Gomez: “używam dnia Ducha na kampusie jako katalizatora większych rozmów.”

W tych rozmowach Gomez patrzy na szerszy obraz zastraszania: “wpływ tych form zastraszania i nękania nie ustaje po szkole średniej. Mają one szkodliwy wpływ na ogólne samopoczucie do końca życia.”(Sposoby radzenia sobie z tymi długofalowymi skutkami obejmują wspieranie inicjatyw wzajemnej pomocy i edukowanie ludzi w kwestiach queer i trans.)

Gomez prowadzi również badania nad zasobami zdrowia psychicznego osób transpłciowych. Zasoby zdrowia psychicznego przeznaczone specjalnie dla osób queer, zwłaszcza dla osób queer koloru, muszą być traktowane priorytetowo, aby poprawić sytuację dla młodych studentów LGBTQ w kraju, powiedział Gomez. Do tego momentu, dostęp do zasobów zdrowia psychicznego dla queer i trans młodzieży pozostawił wiele do życzenia, wykładniczo tak podczas pandemii. 

Jako pedagog Andrea Alejendra Gonzales osobiście doświadczyła wpływu pandemii na queerową młodzież. Gonzales powiedział, że mimo że jest wielu nauczycieli, którzy sprawili, że przestrzeń online działała dobrze, w Internecie istniała luka, która znacznie utrudniała mówienie o delikatnych tematach, takich jak tożsamość lub przemoc z użyciem broni—dwa problemy, na których koncentruje się Gonzales.

Ponieważ świat wyłania się z pandemii, Gonzales jest zdeterminowany, aby kontynuować bliską współpracę ze swoimi uczniami w celu znalezienia rozwiązań: “młodzi ludzie, którzy są najbliżej problemu, są również najbliżej rozwiązania.” 

Andrea Alejandra Gonzales, właśc. (Dzięki uprzejmości)

Pandemia dodatkowo ujawniła poważne problemy, z jakimi borykają się młodzi ludzie w Stanach Zjednoczonych. Zbliżając się do świata mniej dyktowanego przez COVID, znajdujemy się w krytycznym punkcie dla młodych studentów LGBTQ. Przejście to stanowi wielką szansę na dokonanie zmian, które przyniosą korzyści najbardziej zmarginalizowanym, zwłaszcza młodym queerowym ludziom koloru. Praca tych trzech aktywistów pokazuje kilka przykładów.  

“Dzień ducha polega na byciu tam dla młodych queer, stawaniu w ich obronie, nawet jeśli ich tam nie ma” – mówi Gonzales.

Bez względu na to, jak zdecydujemy się wspierać społeczność LGBTQ, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Niedawno uchwalona w Teksasie ustawa zakazująca trans uczniom w wieku przedszkolnym do 12 klasy uczestnictwa w szkolnych sportach, które dostosowują się do ich płci, stanowi poważny atak na prawa trans—w szczególności Trans studentów. A ta ustawa jest tylko jedną z ponad 100 anty-trans wprowadzonych w całym kraju, zdecydowanie największą liczbą w historii USA.

W świetle takich ataków Gomez podkreślił, jak ważne jest, aby stanąć w obronie społeczności queer: “zrób to w imieniu tych młodych, Trans, nieudokumentowanych ludzi, którzy nie mogą”. 

Queer młodzi ludzie mogą znaleźć więcej zasobów wsparcia tutaj. 

Jeśli uważasz, że ten artykuł jest pomocny, rozważ wsparcie naszego niezależnego raportowania i mówienia prawdy za jedyne $ 5 miesięcznie.

Do góry następny:

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts