10 prostych nawyków, które sprawią, że będziesz zdrowszy i szczęśliwszy

Wszyscy chcemy być zdrowsi i szczęśliwsi (kto nie?). Ale trudno jest rzeczywiście osiągnąć doskonałe zdrowie i stałe szczęście. W końcu dodawanie nowych nawyków może wydawać się zniechęcające, a dokonywanie drastycznych zmian może wydawać się zbyt dużym wysiłkiem. Ale zgadnij co: nie musisz zmieniać całego swojego życia z dnia na dzień, aby być szczęśliwszym i zdrowszym. Nowe nawyki nie muszą być gigantycznymi zmianami życiowymi lub ogromnymi przemianami przez cały czas. Nie muszą być nawet trudne do uformowania. Istnieje tak wiele małych sposobów, aby poprawić swoje życie, bez radykalnej zmiany obecnej rutyny. Aby to udowodnić, oto 10 prostych, drobnych nawyków, które sprawią, że poczujesz się pobudzony, odświeżony, szczęśliwszy i zdrowszy.

 

1. Pij więcej wody

Pełne ujawnienie: to jest moje noworoczne postanowienie każdego roku i w końcu zaczynam je realizować (go me!). Woda wydaje się magicznym lekarstwem-wszystko, bo to naprawdę jest. Woda nie tylko zwiększa zdrowie jelit, ale może pomóc Ci poczuć się bardziej stonowanym, być bardziej regularnym i poprawić ogólny stan zdrowia. Nawet picie jednej dodatkowej szklanki dziennie może coś zmienić. Spróbuj dodać cele, takie jak wypicie szklanki po pierwszym przebudzeniu przed wypiciem filiżanki kawy lub wypicie połowy swojej wagi w litrach pod koniec dnia. Zaufaj mi: poczujesz różnicę. 

 

2. Stwórz poranną i wieczorną rutynę

Wszyscy mówią o znaczeniu porannej rutyny, a my rozumiemy dlaczego. Rozpoczęcie dnia z intencją i zrealizowanie kilku zadań jest niesamowite. Możemy jednak zapomnieć o znaczeniu wieczornej rutyny. Przygotowanie się na następny dzień to świetny sposób na zaplanowanie pobytu. Pielęgnacja skóry, czytanie 30 stron książki, odkładanie telefonu na godzinę przed snem, zmywanie naczyń-spróbuj tego, co sprawia, że czujesz się przygotowany na nadchodzący dzień, ale trzymaj się tego.

 

 

3. Jedz więcej zieleni liściastej

Coraz zdrowsze nie zawsze jest dramatyczną transformacją. W rzeczywistości jest to zazwyczaj seria małych nawyków i drobnych dodatków do diety, które zmieniają się w zdrowszy styl życia, który jest dla ciebie lepszy. Nie skupiaj się na wycinaniu grup żywności lub ograniczaniu tego, co możesz, a czego nie możesz jeść (co może prowadzić do obżarstwa lub niezdrowego związku z jedzeniem). Zamiast tego skup się na dodawaniu liściastych zieleni do co najmniej dwóch posiłków dziennie. Dodaj szpinak do omletu, Wrzuć jarmuż do sosu makaronowego i zamów sałatkę boczną, gdy jesz na mieście. 

 

4. Wykonuj tygodniowe i miesięczne przeglądy życia

Cały czas przeglądamy produkty kosmetyczne i biznesplany, ale kiedy ostatnio usiadłeś, aby przejrzeć własne życie? W każdy niedzielny wieczór robię cotygodniowy przegląd życia. Siadam z notatnikiem i zadaję sobie pytanie, co zadziałało w tym tygodniu, a co nie, i co chcę poprawić. Co miesiąc robię to bardziej dogłębnie. Dzięki temu mogę kontynuować to, co kochasz (konsekwentnie ćwiczyć lub robić codzienne latte z matcha), przestać działać (np. pić za dużo napojów gazowanych lub spędzać za mało czasu z przyjaciółmi) i dowiedzieć się, które nowe nawyki chciałbym wypróbować (jak każdy z nich!). To niesamowite, co możesz sobie uświadomić, kiedy siedzisz i rozpoznajesz, czego chcesz od swojego życia.

 

5. Zrób listę posiłków i listę zakupów

Gdy chcesz jeść zdrowiej lub oszczędzać, odpowiedź jest zawsze gotowanie częściej.  Tworzenie listy łatwych posiłków wiesz dokładnie, jak zrobić(i że kochasz!) jest kluczem do upewnienia się, że jesteś zdrowy, gdy stres, pragnienia lub napięty harmonogram próbują przejąć kontrolę. Aby jeszcze bardziej ułatwić życie, stwórz towarzyszącą listę zakupów, gdy nie masz czasu na przesianie nowych przepisów. Upewnij się, że ta lista zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby przygotować wszystkie posiłki, a także wszystkie zszywki kuchenne. Będziesz mógł iść na te posiłki i listy zakupów, nawet gdy twój tydzień robi się zajęty lub zaczynasz mieć ochotę na coś konkretnego. 

 

 

6. Zdefiniuj swój osobisty styl

PSA: może to oznaczać Twój styl ubioru, styl wystroju wnętrz lub po prostu to, jak lubisz żyć. Jeśli chodzi o ubrania, wiedza o tym, co lubisz i ulubione sposoby łączenia elementów, które posiadasz, upraszcza całą codzienną rutynę i sprawia, że przygotowanie się na każdą okazję jest bardziej zabawne. W przypadku stylu wnętrza określ, jakie elementy, przedmioty i akcenty sprawiają, że czujesz się szczęśliwy lub spokojny, gdy je widzisz (twój dom powinien być twoją osobistą oazą). Chociaż nie wszystko, co lubisz, musi mieścić się w tych parametrach, znacznie ułatwia zakupy, parowanie i stylizację. Wiedza o tym, co lubisz, daje Ci więcej czasu na robienie rzeczy, które kochasz.

 

7. Znajdź sposoby, aby zdrowa żywność działała dla Ciebie

Nienawidzę gotowanej cebuli, ale wkładam surową czerwoną cebulę do każdej sałatki, smażyć, lub taco robię. Wiem, to dziwne, ale odkryłam, jak lubię jeść warzywa, które sprawiają, że smakują mi dobrze. Może wolisz upiec warzywa z ziołami, lub jedynym sposobem można dostać trochę szpinaku i jarmużu w diecie jest rzucanie ich w smoothie. To może potrwać kilka prób i błędów, ale zrobić trochę eksperymentów, aby dowiedzieć się, jak można uzyskać owoce i warzywa w diecie bez utraty smaku. Na przykład przemyj szpinak do sosu do makaronu lub zrób lody DIY, mieszając mrożone banany i jagody, jeśli zwykle nie jesz owoców. 

 

8. Oceń swoje zobowiązania

Wszyscy już tam byliśmy: czekasz na recital taneczny, przyjęcie urodzinowe, imprezę rodzinną itp. i jest to ostatnia rzecz, którą naprawdę chcesz robić po długim dniu, tygodniu lub miesiącu. Niezależnie od tego, czy jest to klub książki, z którym po prostu nie czujesz wibracji, czy ślub, którego obawiasz się od miesięcy, oceń, czy te zobowiązania dodają coś pozytywnego do twojego życia, czy są zgodne z Twoimi wartościami i dlaczego naprawdę chcesz iść. Jeśli odpowiedź na to ostatnie pytanie jest czymś w rodzaju: “czuję, że muszę”, “już się potwierdziłem” lub “zawiodę kogoś, jeśli nie pójdę”, prawdopodobnie można bezpiecznie powiedzieć, że nie jest to coś, co naprawdę chcesz robić. Pracuj nad mówieniem “Nie”, kiedy chcesz powiedzieć “nie”. To jak odkładanie szafy – poczujesz się mniej zaśmiecony i jest miejsce na więcej rzeczy, które naprawdę Cię ekscytują.

 

 

9. Zidentyfikuj obszary negatywności

Zwróć uwagę na historie, które ciągle sobie wmawiasz. Czy to “jestem do bani w publicznych wystąpieniach”, “moja randka z nie będzie mnie lubić” lub “nigdy nie dostanę pracy, którą lubię”, zacznij zwracać uwagę, gdzie zbliża się negatywność. Wymaga to dużo praktyki i samoświadomości, ale przekonasz się, że od jakiegoś czasu powtarzasz sobie nieprawdziwe historie, które manifestują zło zamiast dobro w twoim życiu. Znajdź sposób na zakwestionowanie narracji. Może nie dostałeś ostatniej pracy, o którą się ubiegałeś, ponieważ spóźniłeś się na rozmowę kwalifikacyjną lub dlatego, że nie było to odpowiednie dopasowanie do twojego zestawu umiejętności, a nie dlatego, że jesteś do bani w rozmowach kwalifikacyjnych. Ponadto, jeśli wmawiasz sobie, że jesteś świetny w wystąpieniach publicznych lub Twoja data pójdzie dobrze, będziesz zaskoczony, jak często faktycznie się spełnia. 

 

10. Zamiast robić przerwę w mediach społecznościowych, wstań i ruszaj

Wiesz o tym, kochasz to, na tym polegasz: chwilowa przerwa od nieprzerwanej pracy, aby zrobić szybkie przewijanie w mediach społecznościowych. W tym momencie otwarcie Instagramu może wydawać się drugą naturą, gdy właśnie zakończysz jedno zadanie i potrzebujesz odświeżenia, zanim przejdziesz do następnego. Ale zamiast przewijać Instagram, sprawdzać Snapchat lub odświeżać TikTok, wstań i przenieś swoje ciało, aby odświeżyć siebie pomiędzy zadaniami. Kilka podnośników do skakania, mini impreza taneczna, przepływ jogi lub po prostu kilka odcinków wystarczą, aby pobudzić twoje ciało, zresetować umysł i pomóc ci skupić się lepiej przez resztę dnia. Będziesz zdrowszy i szczęśliwszy w mgnieniu oka. 

 

10 nawyków kobiet, które są zawsze w formie

 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts