शाम को टहलने (शाम की सैर) करने के फायदे – wieczorny spacer po Hindi

W tym gorączkowym życiu ludzie często nie dbają o swoje zdrowie i są łatwo podatni na różne choroby. Tak więc w tym artykule stylistycznym oferujemy doskonałe i łatwe rozwiązanie, aby utrzymać zdrowie. Tak, mówimy o wieczornych spacerach. Zalety wieczornych spacerów są liczne, o których szczegółowo opisano w tym artykule. Również informacje o tym, jakie rzeczy są potrzebne na wieczorny spacer.

Zacznijmy artykuł

Przede wszystkim wiedz, jakie rzeczy są niezbędne na wieczorny spacer.

Lista tematów

Czego potrzebujesz na wieczorny spacer?

Na wieczorny spacer ważne jest, aby mieć rzeczy wymienione poniżej :

  • Obuwie sportowe
  • Bielizna (piżama) lub szorty
  • Koszulka
  • Biustonosz sportowy
  •  Butelka wody
  •  Smartwatche

Czytaj dalej

Teraz po prostu wiedz o korzyściach płynących z wieczornego spaceru.

Zalety wieczornego spaceru

Korzyści z wieczornego spaceru, a także porannego, są liczne. W poniższym artykule przedstawiono korzyści płynące z wieczornych spacerów opartych na badaniach naukowych. Należy również zwrócić szczególną uwagę na to, że korzyści płynące z wieczornych spacerów mogą złagodzić tylko niektóre z problemów wymienionych w artykule i nie brać pod uwagę tych problemów jako całości.

  • Do trawienia

Wieczorny spacer może być korzystny dla poprawy trawienia. Badanie dotyczące chodzenia wyraźnie wspomina, że chodzenie po jedzeniu może pomóc układowi trawiennemu lepiej działać. A także może prowadzić do raka jelita grubego, biegunki. Problem, oprócz dyskomfortu związanego z zaparciami, może również zmniejszyć ryzyko wzdęć (1). Nie byłoby błędem powiedzieć na podstawie faktu, że wieczorny spacer może przynieść korzyści przewodowi pokarmowemu.

  • Pozbycie się depresji

Korzyści z wieczornych spacerów można również zaobserwować w zmniejszeniu problemu depresji. Badanie na ten temat dostarcza informacji, że chodzenie może być świetnym sposobem na zmniejszenie problemu depresji. Rzeczywiście, może zmniejszyć produkcję hormonów stresu poprzez stymulację układu nerwowego, co może pomóc zmniejszyć depresję (1). Na tej podstawie można uznać, że wieczorny jogging może być przydatny w łagodzeniu depresji. 

  • Odchudzanie

Chodzenie jest uważane za jedną z najprostszych metod zapobiegania problemom z otyłością (2). W takim przypadku możesz zrobić wieczorne spacery, aby schudnąć. Rzeczywiście, badania związane z tym tematem wykazały, że 30-minutowy szybki spacer, to znaczy szybki spacer, tuż po obiedzie i kolacji, może zmniejszyć wagę o 1,5 kg.natomiast chodzenie godzinę po posiłku może spowodować utratę wagi o 3 kg (3). Nie jest błędem stwierdzenie, że wieczorny spacer po godzinie posiłku może być korzystny dla utraty wagi.

  • Wzmocnij układ odpornościowy

Wieczorny spacer może być korzystny dla zwiększenia odporności na choroby. Badania z tym związane pokazują, że codzienne chodzenie przez 30 minut może zwiększyć poziom tlenu w organizmie. Poprawia również tętno.Badanie krwi może również wzrosnąć. Oto jak wzmocnić układ odpornościowy poprzez chodzenie (4).

Ponadto w innym artykule badawczym wspomniano również, że ćwiczenia chodzenia mogą poprawić układ odpornościowy, a także promować zdrowy styl życia (1).

  • Odstresować

Spacer w otwartym i czystym otoczeniu wieczorem może również pomóc złagodzić stres. Badanie opublikowane na stronie internetowej NCBI (National Center for Biotechnology Information) znajduje potwierdzenie, że uważne chodzenie może okazać się pomocne w łagodzeniu stresu (5). Na tej podstawie nie jest błędem stwierdzenie, że wieczorne spacery mogą zmniejszyć stres.

  • Aby lepiej spać

Korzyści z wieczornego spaceru można również zobaczyć na dobry sen. Badanie porannych i wieczornych spacerów wspomina, że poranne i wieczorne spacery mogą poprawić jakość snu. W takim przypadku szczególnie osobom starszym zaleca się włączenie regularnych wieczornych spacerów do codziennej rutyny, aby lepiej spać. Może zmniejszyć ryzyko problemów z cukrzycą oprócz otyłości, chorób serca, depresji (6). 

  • Korzyści z bólu pleców

Korzyści z chodzenia można również zaobserwować w przypadku bólu pleców. Badanie opublikowane na stronie internetowej NCBI donosi, że jogging, łatwe i niedrogie ćwiczenie, jest skutecznym sposobem zapobiegania chronicznemu zmęczeniu.(7). Ponadto inne badania wykazały również, że chodzenie jest najlepszą opcją w celu zmniejszenia bólu pleców (8). Nie jest więc błędem stwierdzenie, że korzyści płynące z wieczornych spacerów można również zaobserwować w zmniejszeniu bólu pleców. 

  •  Obniżyć wysokie ciśnienie krwi

Korzyści z wieczornego spaceru można również zaobserwować w celu rozwiązania problemu nadciśnienia. Badania na ten temat dostarczają informacji, że chodzenie 10 000 kroków dziennie może pomóc obniżyć skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi (9). Na tej podstawie można założyć, że wieczorne spacery mogą złagodzić problem nadciśnienia.

  • Wzmocnij mięśnie

Wieczorny spacer może również pomóc wzmocnić mięśnie. Mówi się, że chodzenie zwiększa rozmiar i siłę mięśni bioder (10). Jednocześnie inne badanie dostarcza również informacji, że chodzenie może znacznie poprawić skład ciała, funkcje mięśni i funkcje organizmu (11).

Co więcej, ćwiczenia chodzenia mogą pomóc wzmocnić kości, mięśnie i stawy, a także zapobiec złamaniom biodra (1). Dlatego zaletą wieczornych spacerów może być wzmocnienie mięśni.

Czytaj dalej

W tej części artykułu wyjaśnimy kilka wskazówek z nim związanych, aby uzyskać korzyści z wieczornego spaceru.

Jeszcze kilka wskazówek na wieczorny spacer – inne przydatne wskazówki na wieczorny spacer

Nie ma wątpliwości, że korzyści płynące z wieczornych spacerów są liczne. Ten spacer Poniżej przedstawiamy kilka konkretnych wskazówek, które są następujące:

  • Podczas chodzenia utrzymuj ciało idealnie wyprostowane.
  • Jeśli to możliwe, wybierz się na szybki spacer, czyli szybki spacer. Zacznij jednak od tego najpierw tylko w wolnym tempie.
  • Nie pij nadmiernej ilości wody przed spacerem. Nie zatrzymuj się ani nie pij wody między spacerami. Jeśli w tym czasie pojawi się pragnienie, możesz wypić od jednego do dwóch łyków wody.
  • Aby skorzystać z wieczornego spaceru, upewnij się, że spacerujesz przez co najmniej 30 minut.
  • Zawsze wybieraj wygodne ubrania i buty na wieczorny spacer.
  • Zawsze wybieraj płaskie miejsce do spacerów.
  • Nigdy nie chodź w bardziej zatłoczonym miejscu ani nie spaceruj na środku ulicy.

Wieczorne spacery są uważane za jedno z najbardziej ekonomicznych i wygodnych ćwiczeń. Dzięki temu można przezwyciężyć wiele rodzajów problemów fizycznych i psychicznych. Korzyści z wieczornych spacerów są szczegółowo opisane w tym artykule. W takim przypadku możesz teraz, jeśli chcesz, wybrać się na wieczorny spacer w czystym otoczeniu i cieszyć się zdrowym życiem.

Najczęściej zadawane pytania:

Czy można chodzić wieczorem?

Tak, bieganie wieczorem można uznać za zdrowe. Powiązane badania wykazały, że bieganie wieczorem, podobnie jak rano, może być korzystne dla zdrowia (6)

Jaki jest najlepszy czas na wieczorny spacer?

Spacer po obiedzie i kolacji jest ogólnie uważany za zdrowy. Pomaga w kontroli wagi�ल सकती है (12)

मॉर्निंग वॉक और इवनिंग वॉक में कौन बेहतर है?

मॉर्निंग वॉक और इवनिंग वॉक दोनों के अपने-अपने फायदे हैं। हालांकि, एक रिसर्च में बताया गया है कि मधुमेह की समस्या वाले लोगों में सुबह और शाम दोनों समय टहलना फायदेमंद हो सकता है (13)।

सुर्भ (Źródła):

Artykuły na StyleCraze są poparte zweryfikowanymi informacjami z recenzowanych i akademickich prac badawczych, renomowanych organizacji, instytucji badawczych i stowarzyszeń medycznych, aby zapewnić dokładność i trafność. Przeczytaj naszą politykę redakcyjną, aby dowiedzieć się więcej.

  1. Badanie wpływu chodzenia na zdrowie ludzi
    https://www.mecsj.com/uplode/images/photo/Investigating_the_Impact_of_Walking_on_humans_Health_2.pdf
  2. Programy spacerów promujące odchudzanie wśród osób otyłych i z nadwagą: Autobusy spacerowe dla dorosłych
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4754299/
  3. Chodzenie tuż po posiłku wydaje się być bardziej skuteczne na odchudzanie niż czekanie na godzinę na spacer po posiłku
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21731896/
  4. Odpowiedź immunologiczna na 30-minutowy spacer
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15632669/
  5. Wpływ stresu na aktywność fizyczną i wysiłek fizyczny
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3894304/
  6. Porównanie wpływu porannych i wieczornych spacerów na jakość snu w nocy u osób starszych: randomizowane, krzyżowe badanie kliniczne
    https://sites.kowsarpub.com/mcj/articles/60210.html
  7. Efekty interwencji chodzenia u pacjentów z przewlekłym bólem krzyża: metaanaliza randomizowanych badań kontrolowanych
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29257996/
  8. Wpływanie na zachowanie chodzenia może zwiększyć aktywność fizyczną pacjentów z przewlekłym bólem hospitalizowanych w celu multidyscyplinarnej rehabilitacji: badanie obserwacyjne
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6500043/
  9. Wpływ 6-miesięcznego badania chodzenia na ciśnienie krwi i sprawność Kardiorespiracyjną u dorosłych w USA i Szwecji: badanie Asuki Step
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3690731/
  10. Wpływ programu treningu progresywnego chodzenia i wspinania po schodach na wielkość i siłę mięśni dolnej części ciała u niewytrenowanych osób starszych
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6873118/
  11. Wpływ energicznego chodzenia na wydolność fizyczną i funkcjonowanie mięśni u starszych kobiet mieszkających w społeczności
    https://pdfs.semanticscholar.org/a019/0ff6b2867aebfb3f27fce2535f9bd397417c.pdf
  12. Chodzenie tuż po posiłku wydaje się być bardziej skuteczne na odchudzanie niż czekanie na godzinę na spacer po posiłku
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3119587/
  13. Badanie porównawcze dotyczące wpływu regularnego wieczornego a porannego spaceru na profil biochemiczny i stresowy u nowo zdiagnozowanych chorych na cukrzycę
    https://www.sjosm.org/article.asp?issn=1319-6308;year=2018;volume=18;issue=1;spage=36;epage=41;aulast=Nandi

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane

Poniższe dwie zakładki zmieniają zawartość poniżej.

अनुज जोशी ने �BCom z Uniwersytetu w Delhi i magistra komunikacji masowej z Uniwersytetu Kurukshetra. Anui pracuje w mediach drukowanych i internetowych od prawie 10 lat. Ma duże doświadczenie w edycji i pisaniu. Jego artykuły zostały opublikowane na różne tematy w kilku głównych gazetach Hindi. Głównie lubi pisać na temat zdrowia. Nakręcił także film dokumentalny dla Doordarshan i nagrał swój program na żywo. Uwielbiają ćwiczyć jogę, gdy tylko budzą się rano i spędzają wolny czas na oglądaniu filmów lub słuchaniu piosenek.

Świeże artykuły

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts